Hamarosan elkezdődhet az R11-es gyorsút építése

[Best_Wordpress_Gallery id=”66″ gal_title=”térkép”]

Az R11 jelű gyorsút a Bicske és Mány között megépülő új M1-es autópálya csomóponttól indulva, Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve halad. A 10-es számú főutat és a Budapest-Esztergom vasútvonalat külön szintben keresztezve jut el a 2×2 sávosra bővítendő 117-es számú főútig, és ezen fut be Esztergomban..
Orbán Viktor miniszterelnök 2012. novemberében, a Magyar Suzuki Zrt. és a kormány közötti stratégiai megállapodás aláírási ünnepségén jelentette be a kormány azon döntését, hogy megépítik az Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakaszt. Az út nyomvonalát illetően több lehetőség is felmerült, a két fő alternatíva közül az egyik kelet felől, a másik Nyugatról, a Nyakas-hegyen túl haladva kerülné el a Zsámbéki-medence településeit. Az eltérő lehetőségek közül a szakemberek és az érintett települések többsége is a keleti elkerülő nyomvonalat támogatta, ennek ellenére Lázár János 2016. október 13-án azt jelentette be, hogy a nyugati változat győzött, azt fogják megvalósítani. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2017. júliusi határidővel írta ki a tervezésre vonatkozó tendert.

Elhárult az akadály az M0-ás észak-nyugati szakaszának megépítése elől

[Best_Wordpress_Gallery id=”99″ gal_title=”hir_2″]

Solymár képviselő-testülete 2017. október 25-én határozatot hozott, hogy kész hozzáigazítani a szabályozási tervét az M0 autóút nyomvonalához, így a település jegyzője már kiadhatja az M0 autóút 11-es út és 10-es út közötti szakaszának építéséhez szükséges szakhatósági hozzájárulást. A NIF Zrt. a beruházáshoz kapcsolódva közlekedésbiztonsági fejlesztéseket végez majd a település útjain. Az új út várhatóan 2020-ra készül el.

2021-re elkészülhet az M0 nyugati szakasza

[Best_Wordpress_Gallery id=”100″ gal_title=”hir_2 -2″]

A beruházó NIF Zrt. közzétette ajánlati felhívását az M0-ás autóút nyugati szektorának a 10-es főút és az M1-es autópálya közötti szakaszára. A Ted-en megjelent közbeszerzés szerint a nyertes feladata a Megvalósíthatósági Tanulmány (MT) és a környezeti hatástanulmány (KHT) elkészítése, valamint a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzése.

Az M0-ás körgyűrű a 10-es úttól az M0-ás déli ágáig vezető nyugati szakasszal, valamint a 10-es utat a 11-es úttal (vagyis a Megyeri-híddal) összekötő északi szakasszal válik teljessé. A beruházás elkészültével a nyugat-kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül (ennyivel lesz rövidebb a főváros észak felől történő elkerülése, mint a déli).

A Budapestet nyugatról elkerülő, mintegy 20 kilométeres szakasz a tervezési paraméterei szerint kétszer két sávos, fizikai elválasztású autóútként jön létre.

A most megjelent ajánlati felhívásból az is kiderül, hogy a majdani nyomvonalváltozattól függően a nyugati szakasz 5,5 – 9,8 kilométernyi alagúttal épül meg, miután jelentős részében a Budai-hegységen, illetve lakott területeken keresztül kell áthaladnia. A beruházás várhatóan 2021-re készül el.

ÍGY ÉPÜLT AZ ELSŐ ÉPÜLET

[Best_Wordpress_Gallery id=”98″ gal_title=”epitkezes”]